Pages

Friday, June 4, 2010

Dinner Grilled Vege + Beef

Semalam tergerak hati nk makan grilled vege..
dengan gaya masakan bujang aku mencuba ape yg aku xpernah cuba
aku pegi membeli apa2 yg patut dn sediakan barang seperti berikut
-white mushroom
-baby carrot
-bawang besar
-bawang putih
-olive oil
-green pepper
-daging beger tebal (belen bbq kat pertak)
-tomato cerry

  • aku potong ikut suka
  • aku goreng ikut suka daging dgn bawang putih
  • aku grilledkan ikut suka mushroom + bawang besar dgn olive oil
  • kemudian aku masukkan ikut suka baby carrot green paper dan baby cerry
  • percikkan air bawang putih ikut suka skit kemudian tutup(bila buka asap naik dgn bauan yg xdapat control sedap die.rase mcm nk makan je kuali tu)
  • Last skali bile dah kering angkat la letak dgn daging td ikut suka
  • pastu makan ikut suka
Macamtu la gaya org bujang masak..cincai dan simple janji sedap..licin..healty..ahaha..





3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. patut ko rebus sayur2 tuh.. sekejap je. pastuh ko hancurkan. gune blender lah.
    pastuh hancurkan daging. campurkan ngn sayur. uli uli.. buat burger patties. grill. baru masyuk.

    ReplyDelete
  3. Malas..lgpn blander xde..camni pn dh cukup sedap..kate bujang.

    ReplyDelete