Pages

Tuesday, May 18, 2010

Datsun Skyline C210 / Datsun 180K

Model skyline ini tidak lah rare sgt diMalaysia kerana terdapatnya product datsun ini yang dipasarkan diMalaysia.
Skyline C210 asalnya dikeluarkan diJepun pada 1971-1980.

Meter Asal panjang kan? Zaman dulu macm ni dh kire canggih

Model 2 pintu



Disini ada beberapa gamba model C210 diJepun











Diekport ke Malaysia oleh datsun dan diberi nama Datsun 180K.
Sbb tu kalau kita kumpil emblem datsun kat panel blakang 180K akan nampak tulisan skyline.
hakikinya code model adalah sama. Cuma mereka menukar emblem, grill lampu, lampu blakang dan sedikit perubahan interior.


Datsun 180K


Asal dari jepun datsun skyline dan datang kesini dgn nama datsun 180K
Dan Kini saksikan aku projectkan tranformasi kembali ke datsun skyline:
Langkah2 yg diambil seperti dapatkan kembali lampu skyline C210, grilled skyline, fender mirror(tanduk).

Rupa beliau pada awal 2009


Jantung beliau SR20 Det Engine Silvia S13
Gearbox S13
DashBoard S13
Suspension Front S13 Back Custom
LSD Lancer GSR


Memasang Tanduk
Itu fendy rakan seperjuangan
Sudah bertanduk
Pasang lampu rear light C210


Spoiler dari model KPGC10
Sampai Malam siap pasang spoiler,Lampu n tanduk
Pasang lips
Berbibir sedia utk menyodok
Di masjid shah alam
Asal usul gelaran bird killer kepada skyline aku


Menukar Rim
Sebelom AP Racing Depan 14" Blakang 15"
Tukar ke Banana SSR Type 16" Depan 7jj blakang 8jj


Grills
Aku mendapat 3 versi grill + 1 aku jumpa di halfcut
Semua ni kena modified tapak lampu sbb tapak lampu asal 180K xsama

Grill 180 jgak tp xpasti dari model mana..dari 180K diesal maybe

Aku minat grill skyline mcmni

sangkut intercooler kena potong grill skit

Grill skyline yg aku nk pasang tp xnk modified lg sayang nk potong barang susah dapat
tunggu modified tapak lampu dlu

Aku potong grill yg satu lg ni model skyline C210 70's sbelom model aku

hasil nye..tp xnak pakai ni kembali kepada grill asal..tunggu pasang C210 punya grill mcm diatas

Tinted

Sedikit gamba aku mencari barang2



Datsun 240Z (midnight wangan)

Ini dari model skyline C210 GT EX

Acu2

Ini modelnya

Panel tghnya aku xdpt. Terpaksa potong skit

hasilnya lpas pasang


Sedikit Gambar Interior



Kembali pasang Lampu Skyline C210

Beberapa Gambar Posing Beliau





Sape2 yang berminat utk amik alih project ni
Sila hubungi Aku : 0124641821
Open Price 14500K 12500K je..
will include all the barang2 simpanan utk project seterusnya seperti grill, trim2, power steering set dari S13 dll
pastikan anda benar2 peminat kereta2 lama

23 comments:

  1. mmg cantik keta bro..... indah bbeno

    ReplyDelete
  2. zul bakar....

    aku ada model 180k tp spere part susah dapt skg sush btol.....fc zul bakar

    ReplyDelete
  3. tlg cari sat lampu blakang c210 nie

    ReplyDelete
  4. amik la keta aku ni..skali ngan lampu2

    ReplyDelete
  5. brapa rbu nak jual???
    bg fon no

    ReplyDelete
  6. bro grill c210 tu nk jual asing x?

    ReplyDelete
  7. keta dah ada...juz nak lampu lakang a...bkn da 2 set ka

    ReplyDelete
  8. anything just sms/call me..
    keta dh jual..kasi owner skali barang2 semua..tp brang2 bleh dpt lg klu nk.

    ReplyDelete
  9. hi there.. nama gua jet\y.. skang tgh pakai datsun 180k... tp masalahnya .. nk tanye kt cni.. nk dapatkan barang spare part kt ek ??
    payahla nk dapat brg dia ni.. very rare itemm... kalaullah katakan sy nk tukar engine dia sebiji... engine model pe yg sesuai ??

    ReplyDelete
  10. email gua... lordrjm_91@hotmail.com.. pape hal nnti contact ek ? tq veru much.

    ReplyDelete
  11. ijad ni mmg otai skyline lama weiiii

    ReplyDelete
  12. bley dpt kn sye satu keta x ? yg dh siap pnya .

    ReplyDelete
  13. Hello, minat kete awak, kalao nak jual kasi tao ye, teeooi44@hotmail.com

    ReplyDelete
  14. Sy ingin merisik kerete jenis ni..mana nak cri kat malaysia ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brmnat cll sy maddan 0136027779

      Delete
    2. Sy ada siap lampu blakng aja yg tk ada sr20det orenge

      Delete
  15. u ada lampu belakang skyline C210 atau 180k untuk dijual kah

    ReplyDelete
  16. Kereta sdah jual?

    ReplyDelete
  17. Slm bro..sy ade pakai kereta ni...kat mane nk cri grill depan n lampu belakang skyline mcm tu...sparepart bro cari kat mane ye...kdai kat mne .tq

    ReplyDelete
  18. Best kereta ni. Mula2 bawak kereta ni tahun 1982. Lepas ja dpt lesen. Syg betul abg jual kereta ni.

    ReplyDelete