Pages

Monday, March 21, 2011

Gangguan Call Dari Agent2 Card Service


Jika anda pemilik card credit..Anda mungkin selalu menjadi mangsa agent2 card service,insurans dan card2 privilege yg call anda utk promote card service mereka.
Aku dh cukup muak dgn semua bende ni..
Kalau dapat call dari derang ni rasa mcm nk letak terus..Bila dh angkat tu..derang akan cakap-cakap-cakap nk stop pon xbole..
Tapi pagi ni aku terima call dgn tactic lain skit..bole kata tactic makan diri..
dibawah adalah sedutan perbualan aku dgn agent card berkenaan.

A = agent
I = ijad

A: Hello,Selamat Pagi ya tuan..
I: Hello
A: Bole saya bercakap dgn Mohd Shuhaizad Hassan
I: Bercakap
A: Saya call berkenaan perhidmatan perlindungan pemilik card ya.
I: Perlindungan?
A: Ya. Sebelom ni encik selalu menerima call2 dari company insuran,card2 privilage dan sebagainya bukan?
I: Ya..sama mcm call2 skarang ni la..
A: Ok.tapi kali ni lain ye.Syarikat kami akan melindungi encik dari segala call2 insuran semua ni..No encik akan di protect dari call2 ini..encik xperlu risau..Card ini akan diberi tanpa sebarang charge bulanan mahupun tahunan..encik boleh guna sepanjang hayat tanpa tamat tempoh..(Bla bla bla)
A: Sebelom tu saya nk buat sedikit verification ya..adakah incik masih pakai card encik? Bila tamat temph dan bole saya dapatkan no dibelakang card encik?
I: Eh. Kenapa saya perlu bagitahu cik?
A: Ini untuk pengesahan ye.
I: Pengesahan apa..mmg sah saya pemilik card..kalau tidak kenapa cik call saya.
A: Pengesahan ini perlu sbb kami akan menghantar satu card perlindungan utk encik ye. Card ini bukan hanya utk melindungi pemilik dari call2 tadi tp juga boleh digunakan sebagai card diskaun ye..
I: Dah card diskaun xkan free je.
A: Saya ulang ye Card ini akan diberi tanpa sebarang charge bulanan mahupun tahunan..encik boleh guna sepanjang hayat tanpa tamat tempoh..nama encik tidak disenarai utk bayaran tahunan..Taniah ye..walaubagaimana pun utk mendapatkan card ini encik hanya perlu membayar sekali shj seumur hidup sebanyak 300 shj..
I: Kalau mcmtu cik..sama je la dgn call2 sebelom ni..300 sikit je cik alang2 mintak la 500..penat bercakap panjang2..xletih ke rasa dapat 300 je..walaubagaimana pun..saya xberminat la..
A: ................(letak)

*Agak kurang hajar jugak Si penelefon ni..mula2 cakap baik..kalau org xnak letak mcm tu je..
Ini no telepon agent tu..014-7288303







4 comments:

  1. macam kes bella laa ijad.
    tapi bella, org insurans dari maybank.
    mula-mula tu manis jer mulut.
    tapi lepas bella kata takmau, dan2 dia letak fon.
    biadap betul!
    hahaha.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. kalau dah TERterima, mcm mana nak cancel balik???

    ReplyDelete
  4. klu dh terima dia dh debit credit card kita..susah nk cancel balik..

    ReplyDelete